Интервју со Филип Ачкоски, топ едукатор: Нема успех во работата со нарушено здравје
Прегледано: 684 | Oбјавено на: 19.07.2019

        Филип Ачкоски, м-р по фармација, топедукатор

         
 1.
Јавноста Ве знае како топ едукатор за подигнување на здравствената свест и култура, градење здрави навики и подобрување на сопственото здравје. Колку релаксирањето влијае на човековото севкупно здравје? 

Пронаоѓањето на баланс помеѓу секојдневните обврски и работите кои ни причинуваат задоволство е клучен фактор за одржување на нашето здравје. Не зависно колку моќно, здраво и/или способно се чувствуваме во некои периоди не треба да заборавиме дека сите имаме свои лимити и дека нашите капацитети се трошат доколку сме постојано во ‘’работен модус’’.

Во таа смисла пронаоѓање (или подобро кажано планирање) на време за себе, и за активности кои не релаксираат е многу важно за да можеме долгорочно да функционираме на високо ниво и да го одржиме здравјето. Затоа, и покрај високата динамика на секојдневието и високите очекувања на околината, многу е важно да ослободиме за време за нашите хобија, за спортување, за прошетки во природа, читање книга или гледање филм, за кафе со пријателите, или било која активност која не релаксира и ‘’ни ги полни батериите’’.                  

2. Кога е време човек да се релаксира? Како Вие знаете кога е време да се релаксирате?

Човекот секојдневно има потреба за рекуперација, одмор и обнова на физичката и ментална сила. Сепак во одредени периоди прекумерните работни обврски и кратки рокови кои треба да се испочитуваат, во комбинација со домашните задачи и семејни проблеми, не ставаат во состојба на континуиран притисок и стрес кој не секој успева да го менаџира. Доколку кај себе забележиме знаци на : расеаност и потешкотии во концентрацијата, раздразливост, напнатост, хиперактивностанксиозност и несоница, треба да се вклучи нашиот аларм дека е време да се ставиме на прво место и да најдеме простор и време за релаксација и враќање на правите патеки. Во спротивно набрзо ќе се наруши нашата способност за извршување на нормалните активности, ќе носиме погрешни одлуки, а може да дојде и до посериозни психофизички последици како на пример: исцрпеност, пад на имунитетот, чувство на неценетост, незаинтересираност за работата и домот, повлекување и депресија.

3. Колку летниот одмор од 10-15 дена успева да го релаксира организмот и како влијае на нашето здравје?

Летниот одмор има несомнени здравствени придобивки особено доколку отидеме на друга локација и се однесуваме различно од секојдневната  рутина. Чистиот планински воздух, морската вода, сонцето и зголемената физичка активност имаат дополнително позитивен  ефект врз нашето здравје бидејќи ги стимулираат т.н. хормони на среќата: серотонин, допамин  и ендорфин кои ќе помогнат за наша реласација и добро расположение. Сепак најважно е на нашиот одмор што повеќе да се ослободиме од секојдневните обврски: набавки, готвење, чистење итн. а комуникацијата поврзана со нашата работа да ја сведеме на минимум. Тоа меѓу другото значи дека ќе примаме само итни повици од работа а меилови ќе проверуваме на неколку дена и тоа во термин кој самите сме го одредиле.  Се разбира за сето ова да функционира треба добра подготовка и организација но во спротивно нашиот организам нема да ја добие потребната регенерација на силите.    

4. Како човек да ја прифати својата работа и секојдневните обврски на релаксиран начин? 

Не е лесно да бидеме релаксирани во нервозни и стресни ситуации, како и во периоди на долготраен притисок на работа. Сепак не смееме да заборавиме дека нема успех во работата и животот доколку нашето физичко и духовно здравје е нарушеноЗатоа е многу важно да ја сакате, добро да ја знаете Вашата работа и да се самоорганизирате:

·         Направете листа со приоритети и делегирајте дел од прекумерните обврски.

·         Не оставајте незавршени работи и не одговарајте веднаш на непријатни пораки.

·         Одберете термини за одговарање на е-меилови како и за водење на телефонски разговори.

·         После тежок состанок или стресна ситуација, одвојте 5 минути за себе, дишете длабоко и ослободете се од непријатните мисли.

И на крајот доколку работната средина во која се наоѓате е ‘’токсична’’ или се чувствувате лошо кога одите на работа не се плашете да направите кариерна промена. Во спротивно само ќе растат Вашите фрустрации, ќе се зголемуваат конфронтациите со околината и ќе слабее Вашето здравје.


Оставете го вашето релаксирано мислење:


Најчитани
Најнови
Интервју со Мери Мирческa, ултрамаратонец
Пред околу 3,5 години сосема случајно истрчав полумаратон без никакви припреми ниту пак потешкотии. Едно ново случајно познанство таму ја смени брзината на планинарењето која до тогаш ја практикував. Од страсен планинар, станав планински тркач.
Интервју со Васил Зидровски. Иноватор и млад човек со интересен поглед на светот
 Љубопитен по природа. Интересен собеседник. Лукаво паметен кога треба да направи некој алгоритам. „Problem Solver”.
Како да се употреби докторатот за постигнување на сопствените цели
 Сè што чиниме во животот има единствена мотивација: како да ги постигнеме нашите цели. Секоја дефинирана активност, акција, размисла и улога, всушност, е насочена да го добиеме или да го оствариме она што сме го зацртале како патека на движење во нашиот живот. 
Интервју со Кокан Ајановски, тркач и Personal Wellness Coach
Трчањето не е само физичка активност. Трчањето е стил на живеење и постојана борба да се надминеш себе. 





Facebook
Reccomendations